Wachtkamer en nieuwe entree kinderziekenhuis

In navolging van het opknappen van de speelkamer hebben we in hetzelfde kinderziekenhuis een nieuwe entree en een wachtkamer gerealiseerd. De lang geleden aangebouwde entree was bijna geheel los geraakt van de voorgevel en samen met de afgebrokkelde betonnen opstap was het een gevaarlijke operatie om het ziekenhuis binnen te gaan. Ook was er geen wachtruimte of ontmoetingsplaats voor ouders en kinderen. In samenwerking met de ziekenhuisleiding brachten we daar verandering in.
De openingsplechtigheid werd op 22 november 2008 door de loco burgemeester van de stad, de directrice van het ziekenhuis en Breath voorzitter Nico de Borst verricht. Hiermee kwam het doel van Breath, het kinderziekenhuis stap voor stap naar een volwaardig niveau te brengen, weer een stap dichterbij. Het bedrijf Medfar uit Pijnacker schonk het ziekenhuis een orthoscoop die dankbaar werd ontvangen door de verantwoordelijke kinderarts. Nico de Borst kreeg uit handen van de loco burgemeester een diploma van de stad Krasnoarmeisk als dank voor de inspanningen voor het plaatselijke ziekenhuis. De Oekraïense televisie registreerde alles en in een interview voor de TV zender vertelde De Borst over het plan het kinderziekenhuis stap voor stap op te knappen en te faciliteren met de nodige aparatuur.