United Breath Youth

Wij zijn een groep jongeren bestaande uit 7 heren en 6 dames. Via de plaatselijke voetbal vereniging hebben wij elkaar leren kennen. Onlangs is het idee gekomen om in de zomer van 2017 één week af te reizen naar Roemenië, om hier activiteiten te organiseren en opknapwerkzaamheden te verrichten. Dit zal plaatsvinden in het Sparta Rotterdam Kinderdorp van Stichting Breath.

Wat gaan wij doen ?

Vanwege de uiteenlopende hobby’s en expertises binnen de groep, kunnen wij een reeks met gevarieerde activiteiten organiseren. Zoals eerder genoemd houden de heren binnen de groep zich bezig met voetbal. Dit is dan ook de reden dat er sportactiviteiten georganiseerd zullen worden. Hierbij is gedacht aan de cultuurverschillen en daarom willen we het Sparta Rotterdam Kinderdorp juist kennis laten maken met de Oer-Hollandse spelletjes, door middel van een koningsspelen. Denk hierbij aan spijkerpoepen, zaklopen etc. Verder is er gedacht aan de talenten van de kinderen uit het Sparta Rotterdam Kinderdorp. Daarom wordt er, met behulp van de zangeressen en danseressen binnen de groep, een dansles en talentenjacht georganiseerd. Voor de jongsten is er gedacht aan schminken en verkleden. Hiermee hopen wij alle kinderen uit het Sparta Rotterdam Kinderdorp een leuke tijd te bezorgen. Deze activiteiten zullen doordeweeks plaatsvinden, in het weekend zullen we aan de slag gaan met opknapwerkzaamheden.

Hoe gaan wij dit realiseren ?

Om dit mogelijk te maken, is er geld nodig. Daarom is in het afgelopen jaar veel voorbereidend werk verricht. Rond de sinterklaasperiode is er door de groep een banketstavenactie gehouden. Door het succes van deze actie, is er rond oud en nieuw een tweede actie gestart. Leden van de groep hebben zelf (en met een beetje hulp) in de kantine van sv Ommoord de hele dag oliebollen gebakken. Hierbij zijn meer dan 500 oliebollen verkocht! Door een donatie hebben we ook nog 200 oliebollen naar het Centre Picasso in Capelle aan den IJssel kunnen brengen. In februari is er door studenten van het Da Vinci College een soosmiddag georganiseerd voor de bewoners van Sonneburgh Ravenswaard, waarvan de opbrengt gedoneerd is aan ons. Daarnaast hebben we ons bezig gehouden met spullen inzamelen om te kunnen verkopen op de Vrijmarkt van Rotterdam, tijdens Koningsdag. Wij zullen shirts dragen met het United Breath Youth logo, die gesponsord worden door Marypee Print. Ook hebben de bewoners van Oud-Beijerland en ’s-Gravenland ons enorm geholpen met het doneren van hun emballagebonnen in de Jumbo en de PLUS.

Er zullen nog verschillende inzamelingsacties plaatsvinden totdat wij daadwerkelijk naar Roemenië vertrekken.

Wie helpen ons ?

Wij willen Jan Tielen, sv Ommoord en het personeel bedanken voor hun hulp tijdens de oliebollenactie. Ook willen wij het Da Vinci College, Sonneburgh Ravenswaard (in het bijzonder Gonda Noordhoek) en de studenten van het Da Vinci College bedanken voor het mogelijk maken van de soosmiddag. Wederom bedanken wij Jan Tielen voor het mogelijk maken van het kraamgebruik tijdens Koningsdag en willen bij Mary van der Ham-Patty van Marypee Print bedanken voor het mogelijk maken van de shirts.

Marypee Print is een drukkerij met vele jaren ervaring als het gaat om zeefdruk en tampondruk. Een drukkerij, die uw textiel en geschenken kunnen voorzien van een bedrijfslogo, naam en/of tekst. Wat uw wensen ook zijn! Van mokken tot telefoonhoesjes en van petten tot speakers. Marypee Print is telefonisch of per email te bereiken en gevestigd in Krimpen aan de Lek. Benieuwd naar Marypee Print? Neem dan een kijkje op de website http://www.marypee.nl/ en vind ze op Facebook en Instagram.