Speelkamer in ziekenhuis Krasnoarmeisk

In Krasnoarmeisk, een stad gelegen op een afstand van ongeveer 60 kilometer van Donetsk in het oosten van Oekraine, waren we in maart 2007 voor het eerst te gast bij het kinderziekenhuis. Dit ziekenhuis ondervindt zeer veel problemen. Het gebouw is vervallen en mist de nodige faciliteiten van een goed functionerend ziekenhuis.
Breath Care for Kids wil daar in samenspraak met de leiding van het ziekenhuis  verandering in brengen. Stapsgewijs willen wij verbeteringen aanbrengen en het ziekenhuis opknappen.
In eerste instantie hebben we op verzoek van de ziekenhuisleiding een speelkamer voor de kinderen gerealiseerd. Die was hard nodig voor de kinderen die voor lange tijd in het ziekenhuis verblijven omdat ze op straat achtergelaten zijn. Van deze kinderen zijn meestal niet eens papieren en niemand weet hoe ze heten en hoe oud ze zijn. Eigenlijk bestaan deze kinderen niet eens in Oekraine. De opening van deze speelkamer heeft eind 2007 plaatsgevonden en is mede door de steun van Wilde Ganzen en een spontane aktie door het personeel van PriceWaterhouse Coopers een succes geworden.