Breath Care for Kids genomineerd voor Gouden Gans 2016

18-11-2016

18 november 2016: Met gepaste trots kunnen wij u vertellen dat Breath Care for Kids genomineerd is voor “de Gouden Gans 2016”. Het genomineerde project is onze voetbalclub voor straatkinderen in Kharkiv in Oekraïne. Met deze club maken wij het voor straatkinderen mogelijk om te voetballen. Sport is een geweldig middel om structuur aan te brengen in het leven van de straatkinderen. Daarnaast is het voor deze kinderen gezond om te sporten en een goede gezondheid bevordert schoolbezoek en schoolprestaties. Ook voorkomt het dat jongeren afglijden in de criminaliteit. Samen met de KNVB en Wilde Ganzen hebben wij een kunstgrasvoetbalveld aangelegd en zijn wij druk bezig om een voetbalclub naar Nederlands model op te bouwen.
De verkiezing is georganiseerd door onze partner sinds jaren Wilde Ganzen. De winnaar van de Gouden Gans 2016 ontvangt voor zijn project een bedrag van € 10.000,00. Een bedrag dat wij goed kunnen gebruiken voor onze sportactiviteiten. Binnenkort roepen wij u op om te stemmen op ons voetbalproject.