Actie DCV rond derby tegen Spirit brengt een mooi bedrag op

14-04-2017

Zaterdag 8 april 2017 werd vv DCV uit Krimpen aan den IJssel de 6e partnerclub van Breath Care for Kids en de voetbalclub voor straatkinderen in het Oekraïense Kharkiv. Het was mooi weer en gezellig druk op het Waalplantsoen voor de wedstrijd tegen een andere partnerclub, die zich kortgeleden aan Breath heeft verbonden, vv Spirit.

Een van de vragen die Breath aan de partnerclubs stellen is of zij met een fundraising actie € 1.000 bij elkaar brengen per jaar. Op deze manier kunnen wij het budget van de voetbalclub voor straatkinderen dekken en de kinderen, zoals bij ons vanzelfsprekend is, voetbal en sport aanbieden. Sport helpt deze jeugd in grote problemen aan een fundament voor een gezondere jeugd. Een jeugd die met een gezond en fit lichaam leert wat spelregels zijn en die ook leert dat overtreding van die spelregels gevolgen voor je heeft. Eigenlijk dus de basis van onze maatschappij. Voor je doelen gaan en je daarbij aan de regels houden die we democratisch met elkaar hebben vastgesteld. Het beste uit jezelf halen met de mensen om je heen. Daar gaat het Breath om. Dat proberen wij met de hulp van onze partnerclubs te bereiken.

De vrijwilligers van DCV brachten door middel van een collecte en de verkoop van broodjes kip op het terras het geweldige bedrag van € 1.040 bij elkaar. Hulde voor de club en zijn fantastische vrijwilligers