10 jaar Sparta Rotterdam Kinderdorp

06-12-2012

Op 14 december 2002 openden de eerste drie huizen van het Sparta Rotterdam Kinderdorp officieel hun deuren. Vrijdag 14 december wordt die feestelijke gebeurtenis opnieuw gevierd.

De Georgische ambassadeur Shota Gvineria (midden) vertelt hoe belangrik Breath en Nico de Borst (rechts) voor zijn land zijn. Links presentator Ronald van der Geer.

Breath Care for Kids organiseert samen met Sparta Rotterdam en Van der Linde Catering + Evenementen een sportieve en feestelijke avond met een ongetwijfeld spannende voetbalwedstrijd. De trotse koploper van de Jupiler League speelt die avond Telstar.

Nieuw: naaiatelier

In de Ridderzaal van het Kasteel ontvangt Breath Care for Kinds vrijdag 14 december relaties om de wedstrijd bij te wonen. Voorafgaand is er een presentatie over het Sparta Rotterdam Kinderdorp, dat de afgelopen tien jaar verder is uitgebreid. Inmiddels wonen er vijftig Roemeense kinderen.

Momenteel wordt gewerkt aan de inrichting van een naaiatelier in het centrale gebouw. Daar zal voor de Nederlandse markt kleding worden vervaardigd. Het streven is dat met de opbrengst van de verkoop de kosten van deze nieuwe activiteit kunnen worden gedekt.

Walking dinner

Er wordt een heerlijk walking dinner geserveerd, waarna de wedstrijd begint. Na afloop van Sparta-Telstar is een afsluitende borrel in de business lounge van het Sparta-stadion.

16.30 uur Ontvangst in de Ridderzaak van het Kasteel

17.00 uur Presentatie over Sparta Rotterdam Kinderdorp