Benefietdiner 2008

Maandag 19 mei 2008 vond in de Laurenskerk, hartje Rotterdam, het vijfde Breath Benefietdiner plaats. In de sfeervolle kerk woonden maar liefst 600 gasten de avond bij.

Toine van Peperstraten presenteerde de avond. Voorzitter Nico de Borst presenteerde de enorme ontwikkelingen van de stichting, zoals de vijf projecten die dat jaar met daadkracht waren gerealiseerd. Artiesten als Roy Misterio, Cat Ballou en The Three Waiters en Edsilia Rombley luisterden de avond op met hun optredens. Zij maakten er een waar spektakel van.

Tijdens de veiling, geleid door Coen van den Oever, werd flink geboden. Topstuk was een vakantie voor de Roemeense kinderen uit de projecten van Breath. Er werd door een anonieme gever € 25.000 geboden. Vervolgens werd er een anonieme gift in ontvangst genomen van maar liefst € 150.000. Het grote moment brak aan toen de oudste zoon van Nico de Borst, Nick, op het podium zijn vader een cheque kon overhandigen. De teller was pas gestopt bij het fabelachtige bedrag van € 520.2

Van der Linde Party Productions was voor de 5e maal verantwoordelijk voor de catering.  Het entertainment werd deze keer verzorgd door The Entertainment Group.

Benefietdiner 2009

Het was al bijna middernacht toen het bedrag van de opbrengst van het 6e Breath Benefietdiner bekend gemaakt werd: € 342.500. De feestvreugde kwam in de Laurenskerk in hartje Rotterdam helemaal tot ontlading toen de drie wervelende dames van Big Black & Beatiful de grote trouwe achterban van Breath op de dansvloer helemaal los kreeg.

De avond werd gepresenteerd door Suzanne Mulder en opgeluisterd met optredens van de wereldberoemde balgoochelaars van Soccershowdown, Zenga en Sez You.
In een presentatie liet Stichting Breath zien wat er het afgelopen jaar was bereikt waarna de ambassadrice van Georgië, mevrouw Panjikidze, en mevrouw van Dijk van Wilde Ganzen even in het zonnetje werden gezet.

Van der Linde Catering & Evenementen had met zorghet diner samengesteld. Halverwege de avond werd de Wolfert van Borselenpenning uitgereikt door wethouder Lucas Bolsius aan een gewaardeerde sponsor van Breath, Jacques Post. Ook werden loten verkocht door de charmante dames van het promotieteam Breath Angels, die een onmisbare schakel in de organisatie vormen.

Veilingmeester Coen van den Oever bracht de veilingitems aan de man. Er was kunst van de aanwezige Miriam Slaats, diverse arrangementen, vliegtickets en de aanbieding om in de nieuwste Porsche twee dagen rond te rijden. Een bijzonder veilingitem was het mogelijk maken van de terugkeer naar hun ouders van vier Roemeense kinderen die in het Sparta Rotterdam Kinderdorp wonen. Er werd € 20.000 opgehaald om dit mogelijk te maken. De bekendmaking van de totaalopbrengst zorgde uiteindelijk dat het tot erg laat onrustig was rond de Laurenskerk. Deze editie van het Breath Benefietdiner was weer zeer geslaagd.